keskiviikko 22. toukokuuta 2013

Ekovaippoja


Vaippaihottumapostauksesta tuli mieleen, että pohdiskelin tuolla Kiinassa ollessa sellaisia, että miksihän meillä Suomessa on saatavilla vain yhtä maatuvaa ekovaippaa? Parempi sekin tietysti kuin ei mitään. Kiinassa oli myynnissä jenkkiläisiä vaippoja mm. Attituden (Suomessa myynnissä paljon Attituden tuotteita esim. siivoukseen) ja Seventh Generation Babyn, sekä joitain muita mitkä olen unohtanut. Kysynnän ja tarjonnan lakihan tässä tietysti on kyseessä, joten toivotaan, että kysyntä nousisi meilläkin.

Tämä postaus toimii nyt samalla taas muistutuksena tuosta erinomaisesta vaihtoehdosta, eli Natyn 100% biohajoavista maissivaipoista! Luontoystävällisyyden lisäksi ne ovat erittäin toimivia käytännössä. En huomaa itse mitään eroa perusPampersseihin. Kuulemma Natylla on ollut aiemmin myynnissä vaipoissa malli, jossa on joko tuotevirhe tai vain typerä suunnittelu, ja jotka olivat niin älyttömän mallisia, etteivät pysyneet tiiviinä vaan vuotivat sivuista. Jos joku on kokeillut näitä aiemmin ja todennut huonoiksi niin nyt kannattaa antaa Natylle uusi mahdollisuus, nykyiset mallit ovat nimittäin oikein käyttökelpoisia! 

Olen kuullut, että Natyja ei vain ole vielä tarjolla joka puolella Suomea mutta toivotaan, että kysyntä lisääntyisi ja sitä kautta tarjonta. Itse olen ihmetellyt miten voi olla mahdollista, ettei Kampin K-Market, joka on tunnettu luomutarjonnastaan, myy Natyn tuotteita. Olen laittanut heille toiveen asiasta. Paras tapa vaikuttaa kauppojen tarjontaanhan on toivoa haluamiaan tuotteita, usein kauppiaat ottavatkin uutta tavaraa myyntiin juuri asiakkaiden toiveiden perusteella.

Natylla on myös luonto- ja ihmisystävällisiä kosteuspyyhkeitä, joista olen itse pitänyt. Muita heidän tuotteitaan en ole kokeillut.
Tavaratalossa ei saa ottaa kuvia (tuotteista) joten yritin muka ottaa kuvan isästäni ja vauvasta. En siis onnistunut ottamaan kunnollista kuvaa takana nyt vähän pilkistävistä ekovaipoista :)

2 kommenttia:

  1. Ihana blogi!! Löysin tämän, kun etsin tietoa eri vitamiinien käytöstä raskausaikana. Olen itse kiinnostunut kovasti luonnonmukaisuudesta ja terveellisestä ravinnosta. Nyt raskausaikana on noussut uusia kysymyksiä juuri esim. lisäravinteiden käytöstä. Aiemmin en ole käyttänyt mitään, ja nyt tuntuu, että tarvetta olisi varmistaaksemme sikiön hyvän kehityksen.
    Jään ilolla seuraamaan blogiasi:)

    VastaaPoista
  2. Moi! Kiva, että löysit blogiin :) Rupesin etsiskelemään postaustani raskausajan lisäravinteista, enkä löydä sellaista, vaikka olin ihan varma, että olen kirjoittanut sellaisen. Ilmeisesti olen vaan nähnyt unta... Yritän kirjoittaa mahdollisimman pian sellaisen yleisen postauksen lisäravinteista, joita itse pidän tärkeinä raskausaikana. Olin ihan varma, että olin jo tehnyt sen, tai sitten olen vain unohtanut liittää siihen tunnisteet. ILmeisesti olen vain sivunnut tuota aihetta muissa kirjoituksissa :)

    VastaaPoista